28 marca, 2024 15:51

Pozycjonowanie lokalne  od czego zacząć?

Rozpoznawalność na okolicznym rynku to marzenie wielu przedsiębiorstw, ale nie wszystkie podmioty potrzebują osiągnąć taki efekt. Organizacje funkcjonujące w sieci, które współpracują z kontrahentami z całego kraju, nie muszą do tego dążyć. Jednak pozycjonowanie firmy lokalnie jest niezbędne w przypadku wielu działalności. Sprawdź, od czego zacząć.

Komu potrzebne jest pozycjonowanie lokalne?

Istnieje wiele firm, które świadczą swoje usługi wyłącznie w trybie stacjonarnym. Mogą to być zarówno np. agencje marketingowe, jak i sklepy czy zakłady fryzjerskie bądź warsztaty samochodowe. Tego typu punkty stawiają na klienta, który znajduje się w pobliżu i może przyjechać do siedziby, by skorzystać bezpośrednio z oferty. To właśnie one powinny stawiać na pozycjonowanie lokalne, by dotrzeć ze swoją witryną do tych, którzy szukają usługodawcy lub sprzedawcy znajdującego się niedaleko ich miejsca zamieszkaniu.

Google Maps to podstawa

Żeby wygrać z konkurencją na lokalnym rynku, trzeba przede wszystkim zaistnieć w wizytówce Google i aplikacji Maps. Ważne jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie przedsiębiorstwa, wskazanie jego danych adresowych, umieszczenie znacznika na mapie, drogi dojazdowej, a także wgranie zdjęcia. To podstawa pozycjonowania lokalnego, bez której trudno osiągnąć zakładany efekt. 

Praca z frazami geograficznymi

Kolejnym ważnym czynnikiem jest działanie z frazami kluczowymi doprecyzowanymi geograficznie. Każdy internauta, który będzie chciał znaleźć np. księgarnię znajdującą się w jego mieście, posłuży się słowami terytorialnymi jak np. księgarnia Lublin czy antykwariat Warszawa. Bardzo istotne jest zatem, by proces link buildingu uwzględniał właśnie takie konstrukcje przy umieszczaniu linków na portalach zapleczowych, w katalogach itp.

Standardowe działania

Powyższe kroki wyróżniają lokalne pozycjonowanie strony. Nie wyczerpują jednak arsenału czynności, z jakich będzie korzystał marketer starający się o uzyskanie pozycji lidera dla danej firmy w mieście, w którym znajduje się jej siedziba. Pozostała aktywność znana jest ze standardowego procesu. Chodzi zatem o zadbanie o doskonałość techniczną witryny, usunięcie zduplikowanych treści, zamieszczenie unikalnych i przyjaznych zasadom SEO treści itp.

Korzystaj z pomocy najlepszych!

Olbrzymia konkurencja panująca na rynku usług marketingowych sprawia, że walka o zdobycie szczytu w rankingu wyszukiwarki nie jest łatwa. Sukces można osiągnąć tylko wtedy, kiedy pokona się olbrzymią ilość innych pozycjonerów. Dlatego sens ma współpraca wyłącznie z renomowanymi specjalistami, którzy są najlepsi na rynku.